Wrist curl

Isolatie oefening

  • Neem een bank en verstel deze horizontaal.
  • Daarna neem je een olympische barbell of een kleinere barbell
  • Hang je gewenste gewichten eraan
  • Ga op je knieĆ«n zitten voor de bank en laat je onderarmen op de bank rusten.
  • Pak de barbell vast met een onderhandse greep (duimen naar buiten) en iets minder dan schouderbreedte uit elkaar.
  • Plaats je polsen over de bank zodat u ze naar beneden kan draaien
  • Breng je barbell naar beneden en laat deze rollen tot aan je vingers.
  • Breng de barbell weer naar omhoog door de stang weer stevig vast te nemen.
  • Herhaal dit naar wens
  • Deze oefening is vooral bedoelt voor de buigspieren in de pols.
  • Heb je pols verstevigers aan doe deze dan losser of uit net zoals ze handschoenen hebben met een pols versteviger.
  • Zorg als je deze oefening doet dat er vrije ruimte is voor in het geval als de stang of je dumbells uit je handen glijden.
  • Om de polsbuigspieren in stand te houden doe dan je polsen en ellebogen op gelijke hoogte.
  • Laat alle tijden je onderarmen rusten op de bank.
  • Kijk goed dat je polsgewrichten vrij zijn.
  • Deze oefening kan ook al zittend uit gevoerd worden en laat je de  onderarmen rusten op je bovenbenen
  • Je kan dit ook uitvoeren met dumbells.