Triceps pushdown

Fase 1
Fase 1
Fase 2
Fase 2

Isolatie oefening

  • Neem een kort staafje en bevestig hem aan je kabelstation
  • Plaats de katrol van je kabelstation helemaal omhoog
  • Ga met je gezicht naar het kabelstation staan
  • Neem de stang vast en plaats je handen iets minder dan schouderbreedte met je handpalmen naar beneden.
  • plaats je voeten op schouderbreedte of wat voor jou makkelijkste is, wil je meer stabiliteit zet dan ene voet naar voren en de andere voet naar achteren
  • Breng je bovenlichaam ook een beetje naar voren.
  • Plaats je ellebogen naast je zij dit de gehele oefening lang.
  • Breng je armen naar beneden en duw de stang naar omlaag tot je armen zijn gestrekt.
  • Breng je armen weer omhoog tot de stang ongeveer op borsthoogte komt 
  • Herhaal dit naar wens
  • Deze oefening geeft de nadruk op je binnenkant van je triceps
  • Hou je rug goed recht.
  • Als je voelt dat je schouders te veel mee helpen wil dit zeggen dat je gewicht te zwaar is, dit is ten koste van  je triceps die niet meer genoeg belast worden.
  • Ga dicht genoeg bij je kabelstation staan om de oefening voldoende weerstand te hebben.
  • Deze oefening kan je ook met meerdere hulpstukken gebruiken zoals de touw of de V bar.
  • Wil je meer intensiteit draai je polsen als je naar omlaag duwt.