Lying Squeeze press

Fase 1
Fase 1
Fase 2
Fase 2
Isolatie oefening

Een variant van de dumbell hex press op YouTube

(dumbell hex press)

  • Neem een bankje verstel dit horizontaal.
  • Pak je gewenste dumbells uit het rek.
  • Ga liggen op de bank en zet je voeten plat op de grond voor een goede stabiliteit, ook neem je in ieder hand een dumbell.
  • Houd en druk de dumbells tegen elkaar door je handpalmen naar elkaar toe te laten wijzen.
  • Hou je dumbells ter hoogte van je borst.
  • knijp je borstspier zo hard als mogelijk samen terwijl je de dumbells naar boven duwt.
  • Laat de dumbells weer omlaag en hou die spanning erop door je borstspier nog steeds zo hard als mogelijk samen te duwen.
  • Herhaal dit naar wens.
  • Deze oefening is niet zo een bekende maar wel een heel effectieve oefening.
  • Doe deze langzaam zowel het naar boven brengen maar zeker  het omlaag brengen.
  • Hoe zwaarder de dumbells, hoe harder dat je moet knijpen om je dumbells tegen elkaar te houden.
  • Zo vergroot je de time under de tension, het onder spanning houden van de spieren.
  • Het nadeel dat je hebt in sommige sportscholen is dat de dumbells niet in de vorm van een zeshoek is.
  • Deze oefening word het comfortabelste uitgevoerd met de hexagon dumbell ( zeshoek vormige dumbell) 
  • Dit kan ook met een powerblock, gewone dumbells of een plate uitgevoerd worden.
  • Verstel je jou bankje op 45° (incline) zo zet je meer nadruk op je bovenkant van je borst.