Rear delt cable raise

Fase 1
Fase 1
Fase 2
Fase 2

Isolatie oefening

  • Zet je kabel helemaal bovenaan de machine
  • Hang aan iedere kabel een handvat
  • Zet je gewenste gewichten
  • De kabelstation zoals op de foto staat met je gezicht naar het station gericht met de  andere kabelstation staat je er tussen
  • Zet je voeten iets breder als schouderbreedte met licht gebogen knieĆ«n
  • Neem het linker handvat vast met je rechter hand en omgekeerd
  • Je armen wijzen nu naar voren
  • Trek de hand vaten naar buiten zodat je armen helemaal gespreid zijn adem gelijk uit
  • Breng gecontroleerd je armen weer naar voren adem gelijk in
  • Herhaal dit naar wens
  • Deze oefening is vooral bedoeld voor de achterkant van je schouder ( Scapular )
  • Zorg ervoor als je naar buiten trekt dat je onderkant van je voorarmen naar voor wijzen
  • Hou de gehele oefening je rug goed recht
  • Trek gelijktijdig je armen naar buiten
  • Laat je handvaten bij het naar voren brengen niet botsen 
  • Dit kan ook zonder handvaten en neem je gewoon de kabel in je hand.
  • Zorg er steeds voor dat je beide armen horizontaal blijft en niet dat er ene arm lager is dan de andere.