Incline barbell bench press

Compound oefening

  • Ga met je rug op een schuine bank liggen van 30° a 45° en zet je voeten plat op de grond dit voor een goede stabiliteit.
  • Neem de barbell met een bovenhandse greep vast iets breder als schouderbreedte.
  • Trek je schouderbladen naar elkaar toe.
  • Duw de barbell uit het rek.
  • Laat de barbell beheerst en gecontroleerd naar beneden zakken tot iets boven je borst.
  • Duw de barbell terug beheerst en gecontroleerd weer naar boven.
  • Zet je armen niet op slot als je de barbell naar boven duwt maar hou je ellebogen licht gebogen.
  • Herhaal dit naar wens.
  • Deze oefening geeft de nadruk op je bovenkant van je borst
  • Je kan de barbell ook dichterbij nemen dan schouderbreedte ook wel close grip genoemd.
  • Probeer steeds contact te houden met de bank maar het is niet zo erg als je onderrug een klein beetje van de bank komt.
  • Probeer de barbell, je polsen, ellebogen, schouders en je armen op dezelfde lijn te houden van je as. ( recht omhoog en recht omlaag)
  • Verstel je de bank lager dan 30° dan zet je geen nadruk meer op je bovenkant van je borstspier maar op het middelste deel van je borstspier