Cross body crunch

Isolatie oefening

  • Neem een yoga matje of een sportmatje die aanwezig is in jou sportschool.
  • Ga op je rug liggen met je knieĆ«n gebogen en je voeten plat op de grond
  • Plaats je handen achter je hoofd of terhoogte van je oren
  • Doe je schouderbladen van de grond en draai met je rechter elleboog naar links, tegelijkertijd  gaat je linkerbeen omhoog, Je rechter elleboog raakt nu je linker knie boven je borst.
  • Ga nu weer langzaam terug op je rug liggen.
  • Vergeet deze oefeningen niet uit te voeren langs de andere kant
  • Herhaal dit naar wens
  • Deze oefening is bedoeld voor je binnenste alsook voor je buitenste schuine buikspieren.
  • Span je buikspieren goed aan zodat je het knijpend gevoel goed kan voelen.
  • Trek niet met je handen je nek omhoog dit om blessures te voorkomen van je nekwervel maar doe deze zeer gecontroleerd om het zo effectief mogelijk te maken.
  • Trek jezelf niet op door je armen of je benen.
  • Heb je nog niet genoeg krachtvermogen in je schuine buikspieren dan hoef je het been niet omhoog te doen maar laat deze plat op de grond staan maar focus vooral op je draai beweging.
  • Wil je deze oefening wat moeilijker maken dan kan dit door op een hellend bankje te leggen waar je hoofd lager ligt dan je voeten.