Chin up

Fase 1
Fase 1
Fase 2
Fase 2

Compound oefening

  • Neem de stang vast met je handen op  schouderbreedte
  • Plaats je handen zodat je handpalmen naar je toe wijzen
  • Laat je hangen met je knieĆ«n licht gebogen (gebogen) en je benen gekruist over elkaar
  • Hou je hoofd goed rechtop
  • Trek je lichaam in een soepele beweging omhoog tot je kin boven de stang komt
  • Laat je terug langzaam omlaag zakken en strek je volledige armen
  • Herhaal dit naar wens
  • Deze oefening is vooral bedoeld voor je brede rugspier 
  • Door te snel naar omlaag te zakken kan je de ellebogen overstreken en het schoudergewricht ontwricht raken
  • Hou je heel je lichaam goed aangespannen anders ga je zwaaien
  • Doe de oefening volledig door je armen te strekken en niet halverwegen te stoppen.
  • Lukt deze oefening niet goed dan kan je vragen aan een spotter (helper) of hij jou enkels vast houd zodat jij wat kan afstoten op zijn handen.
  • De oefening kan je ook doen met een rekker die je rond de stang hangt en ga je met je twee benen erin staan en zo kan je uzelf ook optrekken.
  • Lukt de twee hulpjes nog niet goed neem dan de assistent machine
  • Voor meer intensiteit neem een dip belt en hang er een gewicht erbij aan.