Triceps kickback

Isolatie oefening

  • Neem een bankje
  • Pak je gewenste dumbell uit het rek
  • Plaats je ene knie en ene hand op het bankje
  • Plaats je andere been naast je met je voet op de grond en iets naar achteren.
  • Hou je bovenlichaam horizontaal.
  • Pak je gewenste dumbell in je hand en doe je elleboog ter hoogte van je zij zodat je arm 90° is.
  • Strek nu je arm naar achteren zodat je arm helemaal gestrekt is of heel lichtjes gebogen.
  • Breng je arm terug tot dat je arm ongeveer 90° is
  • Herhaal dit naar wens
  • Deze oefening is bedoelt voor je triceps brachii
  • Draai niet met je bovenlichaam om het gewicht te doen zwaaien.
  • Hou de gehele oefening je elleboog op dezelfde plek of zoals wij het ook wel eens zeggen je bovenarm beweegt niet
  • Wat is nu de juiste plek van je elleboog? dit is net iets hoger als je schouderblad.
  • Is deze oefening te moeilijk dan is het ook niet erg als je dan je arm iets lager als je lichaam houd, Je moet wel rekening houden dat dit het effect van je oefening verminderd.
  • Als je arm helemaal gestrekt is span dan je triceps goed aan
  • Er zijn ook verschillende variaties die je kan doen één ervan is met je arm in plaats van op de bank te zetten kan je de arm ook tegen een schuin bankje staan en dan kan je de knie die hier op de bank ligt naar voren zetten zodat je beide voeten op de grond staan.
  • Je kan dit ook met een low row cable machine doen alsook met een schijf.